Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

tablica MKiDN 420x280mmW związku z podpisaną w dniu 17 maja 2024 r. umową dofinansowania przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpoczęły się prace remontowo – konserwatorskie przy elewacji kościoła.

Zadanie pn.: Lublin, Kościół pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej (XVw.): prace remontowo – konserwatorskie przy elewacji i obróbkach blacharskich – etap II, współfinansowane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Naradowego w ramach programu Ochrona Zabytków obejmuję wykonanie prac przy elewacjach południowa, wschodnia i częściowo północna, zachodnia – fronton kościoła:

– wykonanie wtórnych izolacji przeciwwodnych ścian przyziemia,

– naprawa rys i pęknięć murów, 

– roboty remontowo – konserwatorskie tynków ścian i detali architektonicznych: wykonanie tynków renowacyjnych, wymiana tynków odspojonych, scalenie powierzchni tynków oraz roboty malarskie,

– remont orynnowania, obróbek z blachy.

Termin realizacji: 20 maja 2024 r. - 15 listopada 2024 r.

tablica 180x120cm KPRM

 

Wieczory muzyczne w Kościele PobrygidkowskimWiwat 3 maja 03.05.2024

KONCERT PATRIOTYCZNY: WIWAT 3 MAJA

3 maja 2024 r. (piątek) godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej
w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

W programie: utwory muzyczne i pieśni o charakterze patriotycznym i narodowym


Wykonawcy: 

Bogusław Morka - tenor
Mariusz Dubrawski - fortepian

Bogusław Morka - tenor

Artystą, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać jest Bogusław Morka, uznany przez krytyków sztuki wokalnej za jednego z najlepszych tenorów śpiewających w tradycji włoskiego Bel Canta. Śpiewał z takimi Gwiazdami jak, Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Jose Cura czy Hasmik Papian. Bogusław Morka, to artysta posiadający potężny repertuar wokalny i czujący się w każdym gatunku muzyki znakomicie. Ma na koncie wydane płyty CD z Polskim Radiem Jedynka (O sole mio, Bogusław Morka i Przyjaciele, Be My Love),które mają status Złotych i Platynowych.

Mariusz Dubrawski - fortepian

Artyście akompaniuje Profesor Mariusz Dubrawski, który przez długie lata był pedagogiem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Prof. Mariusz Dubrawski, to nie tylko wirtuoz fortepianu, ale również kompozytor i aranżer. Grał z największymi Gwiazdami scen operowych i estradowych.

ZAPRASZAMY!

Zrealizowano dzięki wsparciu Województwa Lubelskiego elka podstawowa pl

Partnerzy:

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

logo SBP PiaskiWBS Chelm

Patronat medialny:

Dziennik wschodni

       Niedziela                 Gość Lubelski

Radio LublinLUBLIN 87 9 FM1

 

Wieczory muzyczne w Kościele PobrygidkowskimWiwat 3 maja 03.05.2024

 

KONCERT PATRIOTYCZNY: WIWAT 3 MAJA

3 maja 2024 r. (piątek) godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej
w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

W programie: utwory muzyczne i pieśni o charakterze patriotycznym i narodowym


Wykonawcy: 

Bogusław Morka - tenor
Mariusz Dubrawski - fortepian

 

Bogusław Morka - tenor

Artystą, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać jest Bogusław Morka, uznany przez krytyków sztuki wokalnej za jednego z najlepszych tenorów śpiewających w tradycji włoskiego Bel Canta. Śpiewał z takimi Gwiazdami jak, Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Jose Cura czy Hasmik Papian. Bogusław Morka, to artysta posiadający potężny repertuar wokalny i czujący się w każdym gatunku muzyki znakomicie. Ma na koncie wydane płyty CD z Polskim Radiem Jedynka (O sole mio, Bogusław Morka i Przyjaciele, Be My Love),które mają status Złotych i Platynowych.

Mariusz Dubrawski - fortepian

Artyście akompaniuje Profesor Mariusz Dubrawski, który przez długie lata był pedagogiem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Prof. Mariusz Dubrawski, to nie tylko wirtuoz fortepianu, ale również kompozytor i aranżer. Grał z największymi Gwiazdami scen operowych i estradowych.

ZAPRASZAMY!

Zrealizowano dzięki wsparciu Województwa Lubelskiego elka podstawowa pl

Partnerzy:

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

logo SBP PiaskiWBS Chelm

Patronat medialny:

Dziennik wschodni

       Niedziela                 Gość Lubelski

Radio LublinLUBLIN 87 9 FM1

 

 ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE – WIELKANOC 2024 

Chrystus zwyciężył zło i śmierć! To radosne orędzie rozbrzmiewa w tych dniach w sercu Kościoła. Zwyciężywszy śmierć, Chrystus obdarza nieskończonym życiem tych, którzy Go przyjmują i wierzą w Niego. Jego śmierć i zmartwychwstanie stanowią zatem fundament wiary Kościoła – mówił przed laty św. Jan Paweł II, papież. 

Niech wiara w zmartwychwstanie Chrystusa będzie dla Was i Waszych bliskich źródłem niezachwianej nadziei i pewności, że życie zwycięża śmierć, prawda kłamstwo i fałsz a miłość zdoła pokonać chwile zwątpienia i rozpaczy. 

Chrystus Zmartwychwstał i przychodzi po to, aby obdarować nas Swoją mocą, tak potrzebną każdego dnia. Niech blask poranka wielkanocnego wleje w nasze serca otuchę oraz umocni w działaniu i wypełnianiu codziennych obowiązków. Niech Zmartwychwstały Chrystus obdarza Was Swym błogosławieństwem. Radosnego Alleluja.

Duszpasterze

Kościoła Pobrygidkowksiego w Lublinie

 

SYMBOLIKA GROBU PAŃSKIEGO 2024 DSC 0819

Co roku Grób Pański w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny Zwycięskiej w Lublinie przemawia do wiernych poprzez symbole. 

Tegoroczna interpretacja Grobu Pańskiego przedstawia różaniec, w którym każda dziesiątka symbolizuje kolejne kontynenty. Kolor zielony to Afryka, żółty – Azja, biały – Europa, czerwony -obie Ameryki, niebieska barwa odzwierciedla wody Oceanu Spokojnego otaczające Australię.

Centralnym punktem instalacji jest krzyż wieńczący paciorki różańcowe, jego cień tworzy poświatę na żywej zieleni – symbolu nadziei wypływającej ze Zmartwychwstania Chrystusa.

Różaniec jest praktyką duchową, która głęboko wpisuje się w kontekst wielkopostnych przygotowań do Wielkanocy. Jest to czas modlitwy, kontemplacji i refleksji nad męką, śmiercią i zmartwychwstaniem Jezusa Chrystusa.

Interpretacja różańca w Grobie Pańskim może być rozumiana na kilka sposobów:

- kontemplacja nad męką Chrystusa - podczas różańca w grobie pańskim wierni medytują tajemnice bolesne, czyli wydarzenia z życia Jezusa, które poprzedziły Jego śmierć. To czas, aby zanurzyć się w rozważaniu cierpień, jakie Chrystus przeszedł dla zbawienia ludzkości. Jest to okazja do głębszego zrozumienia ofiary Chrystusa i do wyrażenia wdzięczności za Jego miłość.

- wspólnota z Chrystusem w Jego cierpieniu - modlitwa różańcowa w Grobie Pańskim może być także interpretowana jako duchowe towarzyszenie Jezusowi w Jego cierpieniu: poprzez modlitwę i medytację nad tajemnicami bolesnymi, wierni starają się bardziej zjednoczyć z Chrystusem w Jego męce, pokazując w ten sposób swoją miłość i oddanie.

- przygotowanie do zmartwychwstania - choć różaniec w Grobie Pańskim  skupia się na tajemnicach bolesnych, stanowi też wstęp do radosnego wydarzenia zmartwychwstania. Modlitwa ta jest więc także okazją do refleksji nad znaczeniem zmartwychwstania Chrystusa i nad nadzieją, jaką ono niesie dla naszego życia.

- duchowe odnowienie i nawrócenie - różaniec w Grobie Pańskim może być czasem duchowego odnowienia i nawrócenia. Poprzez modlitwę i medytację nad męką i śmiercią Chrystusa, wierni mają okazję zastanowić się nad swoim życiem, nad swoimi błędami i słabościami, oraz nad potrzebą nawrócenia i zbliżenia się do Boga.

W każdym przypadku, różaniec w Grobie Pańskim jest praktyką duchową, która ma na celu pogłębienie relacji wiernych z Chrystusem poprzez modlitwę, medytację i refleksję nad Jego męką, śmiercią i zmartwychwstaniem.

Janusz

 

 

Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim07.04.2024 Koncert Wielkanocny

Niedziela, 7 kwietnia 2024 r. godz. 18.45

KONCERT WIELKANOCNY:
MIŁOSIERDZIE …

Wykonawcy:
Trio w składzie:
O. Tomasz Jarosz CSsR – baryton
O. Rafał Kobyliński SJ – tenor
Ks. Paweł Sobierajski – tenor
prof. Grzegorz Biegas – akompaniament
Jarosław Długoszek - lektor

W programie:
A. Vivaldi, J.S. Bach, G.F. Händel
Fragmenty Dzienniczka św. s. Faustyny

O. Tomasz Jarosz, redemptorysta; urodzony 15.09.1967 r. w Gliwicach. W 1994 r. otrzymał święcenia kapłańskie. W 2001 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Wojciecha Jana Śmietany; w 2003 r. natomiast Wydział Muzyki Kościelnej tejże Akademii. W 2009 roku obronił pracę doktorską na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Prowadzi zajęcia ze śpiewu i muzyki kościelnej w WSD redemptorystów w Tuchowie, Bardzie i na Lubaszowej.

Zajmuje się aktywną działalnością koncertową wykonując pieśni, arie operowe oraz dzieła muzyki oratoryjnej i kantatowej, w kraju i za granicą. Wykonywał partie barytonowe i basowe następujących dziełach muzyki oratoryjno-kantatowej: Mesjasz G.F. Haendla, Stworzenie świata J. Haydna, Christus, F. Liszta, Oratorium na Boże Narodzenia C. Saint-Saensa, Requiem W.A. Mozarta, IX Symfonii L. van Beethovena, mszach W.A Mozarta, F. Schuberta, G. A. Bendy, J. D. Zelenki, S. Moniuszki, kantatach J. S. Bacha ze szczególnym uwzględnieniem basowych kantat solowych: BWV 82 i 56 i in. Ma w swoim dorobku recitale z cyklami pieśni: Winterreise F. Schuberta, Dichterliebe R. Schumanna, Vier ernste Gesaenge J. Brahmsa, Biblické Písně A. Dvořáka, Liederkreis, R. Schumanna. Jest autorem prawykonań dzieł W. Kałamarza: Motet pasyjny, Modlitwa za ojczyznę, Tristis est anima mea, Modlitwa zawierzenia i in. W wykonaniach dzieł oratoryjno-kantatowych współpracował z takimi dyrygentami, jak: W. Michniewski, W. Czepiel, M. Toporowski, W. Delimat i in. Brał udział w nagraniach dla Polskiego Radia oraz nagraniach płytowych. Prowadził kursy wokalne oraz śpiewu gregoriańskiego. Brał udział w jury konkursów wokalnych oraz muzyki chóralnej.

O. Rafał Kobyliński, jezuita; tenor, doktor wokalistyki, homileta. Absolwent Akademii Ignacjanum w Krakowie, Collegium Bobolanum – Akademia Katolicka w Warszawie, Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku oraz Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. W roku 2017 obronił doktorat z wokalistyki na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jest członkiem zespołu księży wokalistów, absolwentów polskich Akademii Muzycznych: „Servi Domini Cantores”. Jako śpiewak uczestniczył w przeszło trzystu koncertach oraz przedstawieniach w kraju i za granicą, między innymi w Stanach Zjednoczonych, Francji, Austrii, Izraelu, Włoszech na Litwie i na Watykanie. Dokonał kilku nagrań dla telewizji oraz kilku nagrań CD. W swojej pracy duszpasterskiej łączy posługę słowa z muzyką. Ze szczególną troską oddaje się pracy na rzecz krzewienia kultury muzycznej w liturgii. Zabiega o to poprzez organizowanie koncertów oraz warsztatów i kursów wokalno- liturgicznych. W lata 2010 - 2014 pracował na stanowisku dyrektora galerii sztuki „Galeria u Jezuitów” w Poznaniu. Aktualnie prowadzi zajęcia ze śpiewu oraz emisji głosu na Akademii Katolickiej w Warszawie - Collegium Bobolanum oraz na wydziale edukacji muzycznej Collegium Joannemu.

Ks. Paweł Sobierajski, absolwent: Wyższego Seminarium Duchownego w Kielcach (1990; magisterium z liturgiki: Muzyka i śpiew w liturgii po Soborze Watykańskim II); Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie (1996; licencjat z teologii pastoralnej na podstawie pracy mgr z WSD; 2000; doktorat z n. teologicznych; 2000 praca doktorska z katechetyki: Problem języka katechetycznego. Katechetyczne studium interdyscyplinarne), Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2002; dr sztuk muzycznych; 2013; dr hab. sztuk muzycznych; praca habilitacyjna pt. Sakralna liryka wokalna Jerzego Rosińskiego; 2018; stanowisko prof. nadzwyczajnego), Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (2004; psycholog muzyki; praca dyplomowa: Język komunikacji interpersonalnej w procesie muzycznego kształcenia wokalistów).
Jako laureat międzynarodowych konkursów wokalnych (Karlowe Wary, CZ; Trnawa, SK) i muzyk koncertujący m. in. na Litwie, Słowacji, Białorusi, w Czechach, Austrii, Francji, Belgii, Anglii, we Włoszech oraz w kraju współpracuję z wybitnymi pianistami, organistami, chórami, orkiestrami filharmonicznymi i operowymi w Bytomiu, Katowicach, Kielcach, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Zabrzu. Mam na swym koncie nagrania dla Polskiego Radia oraz Telewizji Polskiej. Jestem także wykonawcą oraz współwykonawcą ponad 500 recitali i koncertów wokalno-instrumentalnych, a także pięciu płyt CD z sakralną i świecką muzyką wokalną (Firmy fonograficzne MUSICON, DUX, FANFARA).
Aktualnie jest duszpasterzem środowisk twórczych Diecezji Sosnowieckiej, wykładowcą Akademii Muzycznej w Katowicach, Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Sosnowieckiej i Archidiecezji Częstochowskiej w Częstochowie oraz Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego w Gdańsku, z którym współpracuję na polu szkoleń pedagogicznych i psychologicznych wśród młodzieży, rodziców, seniorów, nauczycieli. Prowadzę także liczne warsztaty dla duchowieństwa, nauczycieli akademickich, pracowników służby zdrowia i administracji samorządowej.

Grzegorz Biegas –absowlent PSM im. Lipińskiego w Lublinie w klasie prof. Mieczysława Dawidowicza oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach - dyplom w klasie fortepianu prof. Eugeniusza Knapika oraz kameralistyki prof. Marii Szwajger – Kułakowskiej. W 2002 r. ukończył studia podyplomowe w klasie fortepianu prof. Józefa Stompla. Obecnie w macierzystej Uczelni jest profesorem Katedry Kameralistyki. Jego działalność artystyczna skupia się głównie na muzyce kameralnej, ze szczególnym uwzględnieniem literatury wokalnej. W charakterze korepetytora i pedagoga uczestniczył w wielu krajowych i zagranicznych kursach wokalnych i kameralnych. m.in. w Bückeburgu, Wiedniu, Dusznikach-Zdroju, Nowym Sączu, Wrocławiu, Pekinie, Louisville, Gdańsku, Sosnowcu, Sigriswille, Katowicach, Szanghaju, Shenyang, Kazimierzu Dolnym.

Jako akompaniator towarzyszył solistom w wielu konkursach wokalnych w kraju i zagranicą, m.in. w Bilbao, Karlovych Varach, Wiedniu, Oslo, Parnu, Sion, Trnavie, Vráblach, Wiedniu, Dusseldorfie, Bydgoszczy, Dusznikach-Zdroju, Katowicach, Łodzi, Nowym Sączu, Krakowie, Dublinie, Włoszakowicach, Warszawie, Gliwicach, Ostravie, Wrocławiu, gdzie wielokrotnie nagradzany był za najlepszy akompaniament, otrzymując między innymi nagrodę specjalną im. J. Lefelda. W charakterze kameralisty występował na wielu krajowych i zagranicznych koncertach oraz festiwalach muzycznych (Europa, USA, Argentyna, Chiny) współpracując z wieloma znakomitymi instrumentalistami i śpiewakami.

Dokonał wielu nagrań dla PR i TVP, oraz CD ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej.

W latach 2005-2012 był prodziekanem Wydziału Wokalno – Instrumentalnego, a w latach 2012 – 2016 prorektorem Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

Jarosław Długoszek – lektor w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

WSTEP WOLNY.
ZAPRASZAMY!